Pages

19 Şubat 2013

5th Avenue @USA

Bir cadde olsun ki bütün dünya burayı konuşsun. Bir buraya; New York'taki 5. Cadde'ye, bir de Paris'teki  Şanzelize'ye anlam verememiştim gördüğümde, insanların bu kadar yoğun ilgisini düşününce... 

Hani bütün mağazaların 'headquarter'ları buradadır, çoğu yerde seyrek görebildiğiniz çoğu ünlü marka burada toplanmıştır, tüm dünya nüfusu üzerinden homojen bir kitle burada yol almaktadır vs. de, hani insan kendisini 'alt tarafı dümdüz bir cadde' diye düşünmekten alıkoyamıyor yine de buradan geçince...

En azından bana öyle oldu bir plancı olarak. Aksları birbirine bağlaması, geniş kaldırımları, düzgün ve kaliteli yol döşemeleri gibi teknik kısımlarından bahsetmiyorum, o konuya pek bir lafım yok, ama işte, bir Barselona'da yürürken kaldırımlar üzerine serpiştirilmiş, Gaudi'nin kendine münhasır tasarımlarından oluşan kent mobilyaları gibi bir orjinallik; bir İzmir'deki Sevgi Yolu'na giden palmiyeli sokağın verdiği ferahlık yok buralarda... Yollar sadece yürüyüp geçmek için var, buralarda oturup zaman geçirmek için değil. Buraları kendine özgü yapan sadece caddeyi çeviren lüks ve görkemli binaları ve mağazaları, hepsi bu...

Times Meydanı'ndan Central Park'a doğru yola koyulduğunuzda alternatif yollardan birisinin buradan geçiyor olması da, caddeye ayrı bir yoğunluk vermekte ve caddeye olan talebi artırmakta muhtemel olarak. Kocaman bir Apple Store'un caddenin sonunda bekliyor olması da ayrı bir cazibe merkezi olsa gerek meraklıları için...

Bunlar bir yana, beni en çok kendine çekmeyi başaran -ilginç ve farklı bir konsept olarak gördüğüm-, Abercrombie mağazasının gerçek modeller tarafından işletilmesi olmuştu. Şöyle ki, kapıda sizi yarı çıplak, 'Mr. Kas' hoş (!) bir delikanlı karşılıyor ve içeri girdiğinizde hafif loş bir ortamda güler yüzle hizmet eden başka hoş bay ve bayanlar görüyorsunuz. Bir süre, mağazayı boş boş dolaşıyor, tüm modeller arasında kendinizce 'en'leri arıyor,  daha sonra mağazaya asıl girme amacınızı düşünmeye çalışıyor, sonrasında da 'neyse çıkalım, hatırlayamadık' demenize sebep olacak ilgi dağınıklığı yaşıyorsunuz. Bu durum da, böyle bir ilgi çekiciliğinin, aslında mağazada ilgi dağınıklığına ve satışa olan talebin aksine düşmesine sebep olduğu gerçekliğini bir nevi kanıtlıyor! =)

 

*Fotoğraflar: Gökçen Gökyer

2 yorum:

  1. reklam panolarının içerisinde dolaşıyormuş gibi o zaman..sadece al ve git tarzı..ilginçmiş..

    YanıtlaSil