Seyahat Planlama Kılavuzu


Eğer neyden zevk aldığınızı, neye ne kadar zaman ayırmak istediğinizi bilen biriyseniz, seyahat planlarınızı, gezi organizasyonlarınızı kendi başınıza yapmanızı öneririm.

Böylelikle turlara katılan ve turlara ağırlık yapan, her şeyden şikayet eden ya da sakin kafayla tat almak isteyeceğiniz yerlerde kalabalık yapan insanlardan kurtulmuş olarak, tamamen kendi keyfinizi dinleyerek tatilinizi yapabileceksiniz.

Yurt dışı planları için de, eğer dil biliyor ve az biraz deneyiminiz varsa, yine üst satırlardaki düşüncelerim baki.

Ben kendi adıma, bu tür hazırlıklardan zevk alıyorum ve artık bu organizsyon işini oturtmaya başladım. "Bir seyahat nasıl planlanır" konusunda sorulan sorular için de bu yüzden küçük bir rehber hazırladım.

Bir seyahat nasıl planlanır?


1. Zamanlama

Açıkçası "herkes gider Mersin'e, biz gideriz tersine" lafı benim için bu konuda oldukça yerinde. Zira, özellikle turistik yerleri sezonu dışında görmek, hem sakinlik açısından, hem de sezonda en az iki kat fiyata çıkacağından çok daha keyifli oluyor. Bunun için imkanınız varsa resmi tatiller dışında gezi organizasyonu yapmak bence en makulü.

2. Ulaşım

Öncelikle güzergahı belirlemeniz ve buna göre hangi ulaşım aracını tercih edeceğinizi belirlemeniz gerek.

Özel taşıt: Eğer kendi aracınızla gidecekseniz, makul, yormayacak ve aracınızın sorunsuz gidebileceği rotayı çizmeniz gerekir. Çok uzun bir rotaysa, araya mola verilecek hatta konaklanacak ara lokasyonlar ekleyebilirsiniz. 

Uçak: Gideceğiniz zamandan çok daha öncesinde bu karara varmış olmanız bütçeniz açısından faydalı olacaktır. Ben özellikle Skyscanner.com'u tercih ediyorum. Hem "her yöne" hem de "en ucuz ay" seçenekleri, özellikle gezginler için en tatili belirleyici arama kriterleri bana göre.

Toplu Taşıma: Doğrudan varacağınız yere toplu taşımayı tercih ettiğinizde ya da uçakla gittiğinizde, vardığınız yeri turlamak için araştırma yapmanız gerekir. Buna göre gittiğiniz yerde çevreyi gezebilmek için en uygun araçlar için (metro, taksi, otobüs, tren, tuk tuk, vb) koşulların uygunluğunu ve yine bütçenize göre tercih edilebilirliğini belirlemiş olacaksınız. 

3. Bütçe

Eğer "yeterince" paranız olduğunu düşünüyorsanız bu maddeyi atlayın. =p Ekonomik davranması gerekenler için devam ediyorum. =)

Eğer yurt içi bir gezi düşünüyorsanız 1. maddeyi (zamanlama) baz alabilirsiniz. Yurt dışı plan yapacaksanız da, 1. maddeye bir de döviz kurunu eklemek gerekir. Örneğin dolar ve euro çok artmışsa, para birimi TL'ye daha yakın ülkelere, Schengen ve Amerika vize ücretleri yüksek gelirse yalnızca pasaportun ya da çok daha uygun vize isteyen ülkelere, eğer pasaportunuz da henüz yok ve yine tüm fiyatlar çok yüksek gelirse de yalnızca nüfus cüzdanının yeterli olacağı ülkelerle başlayabilirsiniz. Bu ülkelerin neler olduğu konusunda fikri olmayanlar internetten çok rahat bilgi edinebilir.

4. Ekip

Bu konu gerçekten kritik. Eğer sizi aşağı çekecekse bazen yalnız gitmek bile daha eğlenceli olabilir. Hem sosyalleşmek için güzel de bir fırsat olur. ;)

Gideceğiniz yer için önceliğiniz neyse bu şekilde düşünen insanlarla birlikte gideceğinizi bilmeniz gerekir. Örneğin gurme turu yapıyorsanız, sürekli alışverişe gitmek isteyen biriyle sorun yaşayabilirsiniz. Veya siz düşük bütçeyle yemek kısmını idare edip çok daha fazla müze görmek istiyorsanız ilk gördüğü yerde oturup yemek yiyen insanlarla gitmeniz size çok fazla sıkıntı yaratabilir. Bunun gibi önceliklerinizi belirleyerek gitmeden önce seyahatten bahsedeceğiniz kişilere dikkat etmenizi öneririm.

5. Tur Programı

Evet, asıl konuya gelebiliriz. Bunun için de aslında bir üst madde çıkış noktası olmalı:. "Ne öncelikli gezmek istediğiniz". Ben bu konuyu belirledikten sonra ilk iş olarak bloglara bakıyorum. Zira, en birebir deneyim edinmiş kişilerin görüşleri ve en taze bilgiler bloglardan çıkıyor. Benim öncelik verdiğim site gezimanya.com. Buradan genel tur programını şekillendirdikten sonra daha lokal tanınır bloglarla programı netleştiriyorum. Gezeceğim tüm rotaların bilgilerini de (yöresel lezzetler, tarihi yerler ve tarihçeleri, vb) önce word üzerinde oluşturuyor, daha sonra bunun çıktısını alarak tur boyunca yanımda taşıyorum ve o yere gittiğimde yerinde inceleyerek taze taze okuyorum. Gezilecek yerleri de tur süresine ve rotasına uygun olacak şekilde şekillendiriyorum. Örneğin 1. gün gezilecek yerler, 2. gün gezilecek yerler, vb.

6. Konaklama

Bunun için Google üzerinde "-o yerin adı- kalınacak yerler" olarak arattığımda ilk çıkan yerleri yan sekme olarak açıyorum. İstediğim kriterlere göre de filtreliyorum. Bunun için Trivago.com'u Türkiye içi konaklama opsiyonlarını kıyaslama konusunda başarılı buluyorum. Yurt dışı için zaten herkes Booking.com'a öncelik veriyordur. Bunun dışında Airbnb.com'u henüz kullanmaya fırsatım olmadıysa da oraya da yerine göre göz gezdirdiğim oluyor. Sizin de aklınızda bulunsun.

7. Yeme-İçme

"Roma'da Romalılar gibi davran." felsefesini seyahatlerde en kullandığımız konu yeme-içme kısmı sanırım. Bu yüzden otellerin ful paketinden yararlanmak pek sevdiğimiz bir opsiyon değil. Örneğin Bosnahersek'te otelde standart kahvaltıdansa dışarıda lokal börekçilerde Boşnak Böreği yemeyi tercih ettik veya Kıbrıs'ta otelin öğle yemeği yerine şehre inerek Şeftali Kebabı denedik, gibi. Tüm bunları da yine tur programı oluştururken aldığınız notlar üzerinden belirleyebilirsiniz.

8. Valiz

Öncelikle gitmeden önce 15 günlük hava tahminlerine bakmanız yararlı olacaktır. Buna göre ortalama hava durumunu kestirerek buna bağlı eşya alabilirsiniz. Bence genel olarak tüm mevsimler için ortalama mevsimin bir tık üstünü ve bir tık altını da yedek olarak yanınıza almanız garanti olur. Böylelikle ekstra serin yerlerde (klima, yüksek yerler, akşamları, vb) ya da ekstra güneş görülen yerlerde sıkıntı yaşamazsınız.

Buna ek olarak, eğer uçakla gidiyorsanız ağırlık limitlerini geçmemek üzere ayarlama yapmanızı ve bavulu bagaja verecekseniz bir de yedek sırt çantası gibi küçük boyu da (fazla doldurmadan) yanınıza almanızı öneririm. Zira, gittiğiniz yerlerden alacaklarınızı koymanız için ve otele yerleştikten sonra yapacağınız günübirlik gezilerde yanınızda taşıyacağınız ekstra minik bir çanta olarak kullanmanız işlerinizi kolaylaştıracaktır.

9. Ekstra Alınacaklar 

Ve hemen hemen her tur için olmazsa olmazlar çantanızın olması önemli. Diş fırçası ve macunu, el kremi, -yazsa- güneş kremi/koruyucu, -kışsa- kalın çorap/atkı/bere (yedekli olsa süper), tarak gibi önceliklerinizi küçük boylarla almayı unutmayın.


10. Yolluk

Her şey tamam, yola çıkmaya hazırsak, yolluk konusunu da es geçmemekte faydavar. Yol boyunca hem yorgunluğu giderecek, hem dikkati açık tutacak, hem de can sıkıntısını giderecek yiyecek ve içecek almak iyi olabiliyor. Ben özellikle aromatik su, termosta çay ya da kahve ve atıştırmalık bir şeyler hazırlamayı seviyorum. Hatta konaklayacak yere varışta geç saatlere kalacaksak ya da otele yakın noktada fazla yerleşim/çarşı bulunmuyorsa, sandviç gibi aperatifler yanımda götürüyorum ve mutlaka iş görüyor. 



Genel olarak anlatacaklarım bunlar.
Sizin de işinize yaraması dileğiyle.

Şimdiden iyi seyahatler!


0 comments:

Yorum Gönder

More

Bu Blogda Ara

Translate

Archive

Recent Posts

Popular Posts

Top 10 Articles

Featured Posts

Most Trending

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı