Türk Kahvesi Kültürü

Türk kahvesi başlı başına yeterli bir ikramdır, evet. Ama yine de, bu keyfi yanındaki küçük ikramlarla daha da geliştirmek mümkün. Neler olabilir dersek, farklı kombinler mevcut..;

1. Lokum/Çikolata ve su (Türk usulü)
Alışık olduğumuz bir üçlü...

2. Lokum/Kesme şeker ve su (Boşnak usulü)
Türk kültüründen farklı yanı, kahveyi kulpsuz fincanda ve şekersiz içmeleri. Lokum yeterince tatlı çünkü;) En son da su içiliyor.


3.  Pişmaniye ve su (Coffee Village, ABD orijinli)
Amerika'da Village Coffee olarak ün salmış kahve markasının İstanbul'da açtığı şubesinin denemesi imiş...


4. Likör, Çikolata ve su (Türk usulü)
En sevdiğim kombin =)


tabi en makbulü nane likörü...

5. Kakule/Çiçek suyu+kahve, lokum ve su (Osmanlı usulü)
Kahveye tat katması için pişerken içine kakule veya çiçek suyu konurmuş ve kulpsuz İznik veya Kütahya çinisi fincanlarda gümüş veya altın bir zarfa takılarak ikram edilirmiş.


6. Damla sakızı reçelli su ve çikolata (Yunan usulü)
Bunu ilk kez İzmir Kordon'da açılan 'Sakız Adası' kafesinde görmüş idim. Sonrasında Alaçatı'dan almış olduğum sakız reçeli ile ben de çok kez denedim, oldukça lezzetli... Yapmanız gereken bir çay kaşığı reçeli bir bardak su içerisinde ikram etmek;)



7. Limonlu su (İskenderun usulü)
Bunu da yeni öğrendim. Kahvenin yanına ikram edilen suyun içerisine bir miktar limonu sıkıyorsunuz ve bir dilim limonla görsellik katıyorsunuz. Yaz aylarında içine bir de buz atarak ferahlık yaratılabilir diye düşünüyorum.


Başka kombinler bilen varsa listeye memnuniyetle ekleyebilirim...;)


Fotoğraflar alıntıdır.

10 yorum: Leave Your Comments

  1. ayşe fulya yaşar1 Mart 2012 08:31

    türk usulü...vazgeçilmezimm..

    YanıtlaSil
  2. fazıl bey'in türk kahvesi diye bir mekan var. gitmediysen eğer hiç, gitmeni tavsiye ederim :)

    Türk Kahvesi kesinlikle favori içeceğimdir, hele damla sakızlı olunca... Mmmmmmm :)

    YanıtlaSil
  3. Hepsini bir araya getirmen çok hoş olmuş. Benim favorim sanırım klasik olan. Bir de Starbucks'taki kahveli lokumları tavsiye ederim. T.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet doğru diyosun, onları da eklemeliydim, bir de içi kahve çekirdekli çikolata drajelerini... =)

      Sil
  4. Yazmış, önermiş olduğunuz bu tarifler için teşekkür ediyorum.iyi yapılmış bir Türk kahvesinin yeri başkadır.Ben bazen sade kahveyi,yanında bir kuru incir,hurma ya da günkurusu kaysı ve sütle içiyorum.Öneriyorum.Sevebilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kulağa hoş geliyor, hemen deniyorum, teşekkürler... =)

      Sil
  5. merhabalar gerçekten tebrik ederim çok sempatik hoş bir blog fotograflar gorseller renkler açıklamalar gayet güzelmiş yani

    YanıtlaSil

More

Bu Blogda Ara

Translate

Archive

Recent Posts

Popular Posts

Top 10 Articles

Featured Posts

Most Trending

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı