Romance of Rome @AVRUPA GÜNCESİ

Her ne kadar kargaşası bana Türkiye'yi hatırlatmış olsa da, romantik şehir Roma, ya da İtalya bütünüyle belki de -tıpkı insanları gibi- ... Venedik başlı başına bir masal diyarı gelmişti bana mesela... O yüzden orası da ayrı bir başlık altında olmayı hak ediyor diye düşünüyorum...
Aslında Roma'yı tarihi, Vatikan'ı, antik kentiyle açıklamam gerek önce, ama Roma dediğim anda gözümün önünde beliren ilk sahneler hep tek bir konu etrafında dönüyor: Romantizm... 
O yüzden ilk olarak bu romantik dokunuşları listelemek istedim Roma'ya dair ki, sonrasında diğer kültürel değerlerine de değinebileyim... =))

1. Aşk Çeşmesi / Fontana Di Trevi
Filmlere konu olmuş, yapıldığı zamandan bu yana farklı imparatorlar tarafından restore edilmiş ve son halini 1998 yılındaki yenileme ile almış çeşme... Gittiğinizde yapmayı ihmal etmemeniz gereken, arkanızı dönüp dileğinizi dileyerek suya bozuk para atmanız. Bir de çeşmenin yan tarafında bulunan içilebilir küçük bir çeşme bulunmakta -ki ordan su içmek de dileğiniz için bir artı... =) 
Öyle bir çeşmeyi daha geniş bir meydanda aramadı değil gözlerim aslında, ama o dar sokakları geçip karşıma bu masmavi su çıkınca, düşündüklerimi unuttum ne yalan söyleyeyim... Hele ki akşam üzeri aydınlatılmaya başlanmış ve turistler azalmışsa, bir mola vermeye değer...




2. İspanyol Merdivenleri
Merdivenleri bir hafta önceki çiçekli dekoru toplanmış halde görünce, 'bu muymuş?' demiştim ilk. Ama sonrasında merdivenlere kurulup aşağısında yer alan havuzlu meydanı seyredince ve başka bir günün akşamüzeri, hava ılınmışken bu keyfi tekrarlayınca, fikrim değişti. Huzurlu, insanları kaynaştıran bir atmosferi var orasının da, tıpkı Floransa'daki Michelangelo Tepesi'ndeki seyir merdivenleri gibi...






3. Trastevere
Burası bana Alaçatı'yı hatırlatmıştı gezerken, dar ve taş döşeme sokakları, sokaklara atılmış masaları ve üzerinde yanan mumları, restoranlardan gelen hoş müzik ve çiçek kokuları ile...
İtalyan yemeklerinin keyfine varacağınız çok hoş bir ambiansa sahip burası...











4. Kolezyum
Konu başlığını göz önünde bulundurursak akşam halini kapsıyor bu dediğim... Kolezyum'un Forum'la arasında kalan alanda, bu tarihi güzellikleri ışıl ışıl seyrederek arkadaşlarınızla bir araya gelebiliyorsunuz... Bize mi denk geldi bu durum bilmiyorum, ama gidene tavsiye ederim, çok hoş oluyor... =)







Kolezyum fotoğrafları için Oya'ma teşekkürler;)

0 comments:

Yorum Gönder

More

Bu Blogda Ara

Translate

Archive

Recent Posts

Popular Posts

Top 10 Articles

Featured Posts

Most Trending

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı