Doğa Dostu Duş Jeli Olur mu?

Ilk Almanya’da okurken keşfettiğim ve o gün bugündür kendimle özdeşleştirdiğim parfümünün markası olan Yves Rocher’ye parfümüm bittikçe uğrardım eskiden. Daha sonraları doğum ayımda her yıl gönderdiği hediye imkanlarıyla biraz daha alıştım. Parfümden sonra ilk tercih ettiğim ürünü duş jelleri herhalde. Hele aldığım ıhlamurlu ve argan yağlı olanları bitirmeye kıyamıyorum. Köpürmeyeceklerini bilsem alternatif parfüm olarak kullanasım var.

Bir de bitmek üzere olan organik yulaflı (organic oat) olan var ki ona değinmek bile istemiyorum. Allah’tan takım olarak vücut sütü hala var da onla telafi bulabiliyorum. Özellikle sıcak yaz günlerinde kol ve bacaklarıma mutlaka sürdüğümde hem cildin matlığını alarak nemlendiriyor, hem de hiç çaktırmadan çevremde hoş tatlı bir koku bırakıyor. Hatta duj jellerini de banyodan çıkmadan önce boyun çevreme çıplak elle uyguluyorum ki banyodan sonra aynı hissi yaratsın.

İnsanın kendini sevmesi için en temel nedenlerden birisi kişisel bakım bana göre. Ben ne zaman modum düşse cildime ya da saçıma bakım yaparım. Nemlendirmek, hoş kokularla yıkamak da benim için bir nevi bakım. Cildi fazla yormamak gerektiği düşüncesindeyim. Bu yüzden cildimi daha çok doğal sabunlar ya da kremlerle beslemeye çalışırım. Kozmetik olarak kullanacaksam da organik ürünler sunan markaları tercih ederim. Ekonomik olması kaydıyla tabi.

Mesela Yves Rocher’nin Yeni Duş Jelleri çıkmış şimdi: Konsantre Duj Jelleri. Bir tanesinin 40 banyoya kadar yolu varmış. Sitesinden baktığıma göre fiyatı da makul. İddiasına göre hem cilde hem de doğaya uyumluymuş. Şöyle ki; cildin pH değeri ile tam uyumlu olmakla beraber paraben içermiyormuş – ki el kremi losyon alırken de bu kritere dikkat ediyorum çoğu zaman (tek bildiğim şey içermesinin iyi olmadığı!). Kalan yüzde üçünü merak etsem de %97’si doğal içerikmiş. Doğa dostu olarak da %50 daha az plastik kullanılmaktaymış ve sürdürülebilir ormanlardan elde edilen ambalajlarla hava kirliliğini azalttıklarını söylüyorlarmış.


Muhtemelen bir sonraki Yves Rocher alışverişimde ne alacağım belli oldu. Tek karar vermem gereken şey aroması. Acaba hangisini alsam? Vanilyalı mı, Mangolu mu yoksa bir Ege kızı olarak Zeytinyağlı ve Turunçlu olanı mı?



0 comments:

Yorum Gönder

More

Bu Blogda Ara

Translate

Archive

Recent Posts

Popular Posts

Top 10 Articles

Featured Posts

Most Trending

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı