Yaprakta Izgara Peynir @GOKCHEN'in SPESİYALİ

Peynir, sofralarımızda o kadar çeşitlendi ki, artık peynir üzerinden tarif değiştirmeye/geliştirmeye başladım.

Bence peynir apayrı bir kültür.  
O kadar çeşidi, kalite skalası ve formu var ki, her yeni keşfimde gurmelik heyecanım artıyor.

Üstelik, yalnızca kahvaltıda tüketilen bir çeşit değil, her öğüne, atıştırmalığa ve içeriğe eşlik edebiliyor.

Şimdi bunca şeyi niye anlattım? 
Çünkü peynirden de farklı tarifler çıkarabilmemiz için çok sebep var.


Anlatacağım versiyonun ilk halini Ayhan Sicimoğlu'ndan öğrenmiştim "Izgarada pişirilmiş limon kabuğunda mozzarella" olarak. Mozzarella bulamadığım için birçok markette bulabileceğiniz minik top peynirler (topik) ile denemiştim ve gayet hoş olmuştu.

Tarif çok kolay. Taze limon yaprağını yıkadıktan sonra ızgaranıza/mangalınıza koyuyorsunuz ve üzerinde eriyen beyaz peynirlerini koyuyorsunuz. 
O limon yaprağının muhteşem fresh kokusu olduğu gibi peynire geçiyor ve harika oluyor.

Ben bu tarifi aldım ve aynı mantıkla birkaç alternatifle denedim. Size de fikir olsun diye paylaşıyorum zira onlar da aynı şekilde yaprağın lezzetini alarak harika oldular.

Asma Yaprağında


Defne Yaprağında


Bence kesin deneyin.

Afiyet olsun!

0 comments:

Yorum Gönder

More

Bu Blogda Ara

Translate

Archive

Recent Posts

Popular Posts

Top 10 Articles

Featured Posts

Most Trending

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı