Külahta İrmik @GOKCHEN'in SPESİYALİ

"İrmik helvası" denildiğinde dondurma arar gözlerim çoğunlukla. En çok da yerken irmiğin içinden sürpriz olarak çıkan halini severim. "Dondurma" denildiğinde ise en sevdiğim konsept olarak"külah" gelince aklıma, bakın ortaya ne çıkardım?!

İrmik helvası için tarifi Oktay Usta'dan evrilttim açıkçası. Ben biraz göz kararı haline dönüştürdüm, biraz da sağlık teması içeriğiyle şeker yerine pekmez kattım.

"Daha ne kadar garipleştirebilirsin tatlıyı?" diyenler için merakı gidermek adına tarife geçiyorum artık.

KÜLAHTA İRMİK



Malzemeler
Yalan olmasın diyerek Oktay Usta'nın ölçü ve malzemelerini veriyorum öncelikle =)
2,5 su b. irmik
2,5 su b. toz şeker
2 su b. süt
1 su b. su
1 pk. dolmalık fıstık
125 gr. tereyağı
Yarım çay b. sıvıyağ


Ben bu kısım için çay bardağı kullandım az kişi için yaptığımdan. Toz şeker yerine göz kararı pekmez döktüm. Fıstık ve sıvı yağ hiç kullanmadım. İlave malzeme olarak tarçın, dondurma ve külah kullandım.


Hazırlanışı
Tereyağında irmiği kavurdum. İçine pekmezi ilave ederek kavurmaya devam ettim. Daha sonra süt ve suyu ekleyerek kısık ateşte pişmeye bıraktım. İrmik suyunu çekince, kağıt havlu koyarak tencerenin kapağını kapatıp dinlendirdim. İrmik soğumaya başlayınca, dondurma külahını alarak içini önce helva doldurdum, daha sonra üst kısmına bir top vanilyalı dondurma koydum ve üzerine yeniden helva ilave ederek kapattım. En üstüne de tarçın serperek servise açtım. =)


Püf Nokta: Helvanın biraz kuru ve biraz da soğumuş olması, dondurmanın erimesinin gecikmesi açısından faydalı olabilir.

Afiyet olsun!

0 comments:

Yorum Gönder

More

Bu Blogda Ara

Translate

Archive

Recent Posts

Popular Posts

Top 10 Articles

Featured Posts

Most Trending

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı