Karpuzlash ve Çikolatalı-Hurmalı Kek @GOKCHEN'in SPESİYALİ

Bugün, akşam çayıyla ağdalı tatlınızı bir kenara bırakacağınız serin ve hafif bir yaz ikilisi sunuyorum sizlere. "Karpuzlash" (buzlash göndermeli) ve "Çikolatalı-Hurmalı Kek"!

Biraz iftar lezzeti, biraz karpuzun nimetleri diyor, Gokchen'in Spesiyali'yle baş başa bırakıyorum bizleri. =)


Karpuzlash

Malzemeler
Karpuz
Dondurma

Hazırlanışı
Çekirdekleri ayıklanmış karpuzları öncelikle derin dondurucumuzda donana kadar bekletiyoruz. Servis etmeden hemen önce karpuz dilimlerini blender içine atarak kabaca parçalıyoruz. Daha sonra içerisine bir iki top dondurma ilave ediyoruz. Ben çikolatalı dondurma kullandım ama vanilyalı veya alternatifleri de hoş olacaktır diye düşünüyorum. Dondurmayı ilave ettikten sonra blender'ı karışım sıvı olana kadar tekrar çalıştırıyoruz. Sıvı dediğim; püre ayarında olacak, zira fazla sıvılaştığında ağzınıza buzlash kıvamındaki buz kıtırları gelmeyecektir. 

Tarif bu kadar pratik! 


Çikolatalı-Hurmalı Kek

Malzemeler
2 veya 3 yumurta
Çeyrek bardak sıvı yağ
1 bardak toz şeker ya da 3/4 bardak pekmez
3/4 bardak süt
Yaklaşık 1,5 bardak un
1 paket kabartma tozu
2-3 yemek kaşığı kakao
8-10 adet hurma
Bir avuç çikolata parçaları

Hazırlanışı
Derin bir kap içerisine yumurtaları kırdıktan sonra şeker ile çırpıyoruz (ben pekmez kullandım), içine sıvı yağ ve sütü ilave ediyoruz. Daha sonra unu ve kabartma tozunu ilave ederek karışımı hazırlıyoruz. Suda yaklaşık 10 dk beklettiğimiz hurmaların çekirdeklerini kolayca çıkarıyoruz ve küçük küçük dilimliyoruz. Karışımın içine öncelikle kakaoyu ekliyoruz, biraz karıştırdıktan sonra dilimlediğimiz hurmaları ve çikolata parçalarını da ekledikten sonra yağladığımız kek kalıbımıza dökerek 170 derecede 20-30 dk pişiriyoruz.

Biraz ılındıktan sonra kekimiz de servise hazır!



Afiyet olsun! =)

0 comments:

Yorum Gönder

More

Bu Blogda Ara

Translate

Archive

Recent Posts

Popular Posts

Top 10 Articles

Featured Posts

Most Trending

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı