Thai Usulü Sushi: Pirinç Yufkası Sarması

Sushi severler için ülkemizde "kendin yap" malzemesi bulması epey zor. Satılan noriler de restoranlar için çoklu paketler olduğundan dolayı hem maliyetli hem de bayatlama riski çok oluyor. 

Şimdi buna bir alternatif buldum: pirinç yufkası.

Sushi tariflerinde hep görür, merak ederdim. Metro toptan markette buldum ve iki farklı usulde denedim, ikisini de paylaşıyorum. Birisi haşlanmış doğrudan sarım, bir diğeri ise kızarmış rolls. 


Malzeme
Havuç
Biber
Salatalık
Avokado
Pirinç Yufkası
Sıcak Su
İsteğe bağlı deniz ürünü/tavuk/et

Kızartmak için Sıvı yağ.


 
Hazırlanışı
Haşlanmış: Aslında bu aşama her iki tarif için de aynı. İç malzemeyi ince ince çubuk şeklinde doğruyoruz. Daha sonra sıcak suda kısa süre beklettiğimiz yufkaları düz bir zemine koyarak içersine dürüm saracakmış gibi malzemeyi koyuyoruz. Ben deniz ürünlü ve ton balıklı denedim iki ayrı seferde, ikisi de leziz oldu. Et ve tavuk kullanacaksanız önden pişirmiş olmanız gerekmekte.


Tamamdır, dürüm gibi tüm malzemeyi koyduk ve sardıysak ister sunuma geçebiliriz, isterse bk. alt satır:
Kızarmış: Hazırlanmış roll'ları kızmış yağda kısa süre pişiriyoruz.

Yağını kağıt havluyla aldıktan sonra soya sosuyla servis ediyoruz.





Afiyet olsun!

0 comments:

Yorum Gönder

More

Bu Blogda Ara

Translate

Archive

Recent Posts

Popular Posts

Top 10 Articles

Featured Posts

Most Trending

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı