Insparkus Deneyimi


Aslında tam da ihtiyacım olan bir zamandı İnsparkus'un müdahalesi. Zira son zamanlarda hayatımda sorguladığım şeylerin başında kariyer güzergahım yer almaktaydı.. Biri okuduğum, üzerine uzmanlaştığım alanda ilerlemek; bir diğeri ise küçüklüğümden beri hayalimde kendimi canlandırdığım ve şu an da bir nevi hobi olarak ilerlettiğim meslek...

Bir yanım "o kadar okudun, tabi ki de bu yolda profesyonelleşeceksin" derken, bir diğer özgür yanım "asıl istediğin ve zevk aldığın mesleği yapmak varken, şansını denemeli hayalinin peşinden gitmelisin" diye ısrar etmekteydi. Nitekim, İnsparkus duruma el koydu!

Insparkus


Yapmam gereken şey aslında çok basitti ve bir nevi düşüncelerimle hesaplaşmamı sağlamış olacaktı. Adımları takip ettikçe kendi içimde bile bir kısmını aslında çözmüş olduğumu hissettim belki de iç sesimi yazıya dökerek..

Ben de uzmanların kollarına teslim ettim kendimi. Ben elimdeki tüm malzemeyi ortaya koyacaktım, onlar da bana bir çözüm yolu sunacaktı. Beklentim bu yöndeydi. Bu yüzden başından tembihlendiğim üzere yanıma kağıt-kalemimi alıp, rahat edeceğim ve konsantre olabileceğim konuma gelerek adımlara başladım.

İlk adım 'Yola Hazırlık' idi. Burada bu programla ilgili beklentilerimi, öncelikle kendimi kariyerimde nerede gördüğümü ve programı tamamladığımda yaşamayı arzu ettiğim hissi tanımlayacaktım. Kısa ve net cümlelerle açıkladım ve kendim hakkında gerekli bilgileri girerek ilk adımı tamamladım.

İkinci adımla heyecan uyandırıcı kısma başladım. Geleceğimi ısmarlayacaktım! Bu yüzden önce uzuun uzun düşündüm. Hayallerimi inşa ettim, içine istediğim kişileri ve duyguları yerleştirdim. Etrafını beklentim olan kariyerle çevreledim. Sanırım görebilmeyi başarmıştım siparişimi az çok.

Üçüncü adım 'Kolaj' çalışmasıydı. İlk olarak içimdeki yaratıcılığın logosunu oluşturmam istendi, sonrasında da bunu tanımlamam... Logomu belirledikten sonra ise asıl kısma ulaştım: hayallerimin resmini çizmek! Bunun için logomu merkeze aldım ve çevresinde gelecek beklentilerimi simgeleyen görselleri içimden geldiğince dizdim ve üzerilerine kısa açıklamalar iliştirdim. Bu sırada içimden bir köstek ses çıkarsa da bunu alt etmem için yine motive edildim. Adımın son etabında ise kendimi bu gelecekte gördüm ve gelecekteki kendime bir mektup yazdım. Oraya ulaşmak için neler yaptım, neleri önemsemedim, nasıl azmettim...

Dördüncü adımda tekrar güncel gerçekliklere döndüm. Elimdeki malzemelerle, geçmişimden gelen birikimlerimle hangi meslekleri seçebileceğimi listeledim. Alternatif kariyer seçimlerimi belirledim. Sonra içimden geldiğince üzerilerini renklendirdim. Kendime en yakın gördüğüm ile en uzak düşündüğüm şekillenecekti böylelikle.. Daha sonra da her bir seçimimin içini kısa cümlelerle doldurdum. Hedeflerimi daha somutlaştırmıştım..

Son olarak ise hayalimdeki çalışma ortamını anlattım. Beni nelerin motive edeceğinden, nasıl bir işveren beklediğimden, hangi şartlarda verimimin artacağından bahsettim.

Ve böylelikle paketimi tamamladım. Kariyerimi artık daha da şekilldendirmiş oldum. Sonrasında program danışmanımın bana çıkardığı rapor ile içimde biriktirdiğim düşüncelerin hemen hemen satırlara dökülmüş hali olduğunu görünce memnun oldum. Belki motive olmama biraz daha yardımcı olmuştu ve en çok ihtiyacım olan sesi vermiş oldu 'doğru yoldasın, başarabilirsin!'. Biraz karıştığımı kabul ettiler evet, ama içimdeki azmin ve umudun bana destek olacağını ve hayallerimin çok uzaklarda olmadığını onayladılar. Duymak istediklerim de buydu belki. Sadece hangi meslekte karar kılmam konusunda yine kendi içime sevk ettiler, araştırıp, kendimi keşfederek yine kendim belirleyecektim.. =)

İnsparkus'un bu yardımcı paketleri belki de çoğumuzun ihtiyacı olan bir kit. İş hayatında, kariyer seçiminde emin olmadan, olmasa da ilerlemek durumunda olan birçok kişi var. En azından böyle bir uzman görüş ile kariyerlerini ve düşüncelerini şekillendirme ve netleştirme fırsatı bulabilirler diye düşünüyorum.

Bu deneyim için emeği geçen herkese teşekkür ederim!


0 comments:

Yorum Gönder

More

Bu Blogda Ara

Translate

Archive

Recent Posts

Popular Posts

Top 10 Articles

Featured Posts

Most Trending

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı