Deli Mavi Şehir DOHA! @KATAR

Doha'ya gitmek, beni Sri Lanka'dan daha çok heyecanlandırıyordu enteresan bir şekilde. Özellikle Islami Sanat Müzesi.'ni görme isteğim tavandı.

Sri Lanka güzergahının Doha aktarmalı olması bu bağlamda benim için kaçırılmaz bir fırsat oldu. Böylelikle, dönüş yolunu "18 saat aktarmalı" seçerek bir geceyi de Doha'da geçirebilecektik.  Zaten 4 saat üzeri aktarmalar için havaalanından kalkış-inişli şehir turları yapılıyormuş. Fiyat olarak da uygun sayılabilecek bir ücret okumuştum ancak son fiyatları bilemiyorum. Ben seyahatleri kendim planlamayı ve özgürce keşfedebilmeyi daha çok sevdiğim için bu şekilde bir çözüm harika oldu.




Doha'ya indikten sonra havaalanından çıkış ve otele varışımız epey geç saati bulduğu için yeni kurulan "gökdelen adası"nın gece halini yalnızca taksiden görebildiysem de, gündüz 50+ sıcaklıkta arşınlayarak doya doya (!) görebildim. 









Öncelikle genel bir uyarı giriyorum: Şehir çok sıcak! Ama çok! İzmir'de büyümüş, Akdeniz sıcağını görmüş biri olarak bildiriyorum, şehir gerçekten sıcak!

Gündüz dışarıda tek yürüyen olduğumuz gerçeği de sanırım bu durumun ispatı. Yani "otel şehre yakın ve her yer yürüme mesafesi" diyerek plan yaptıysanız benim gibi ve mevsim yazsa, haberiniz olsun. Yürümek için fazla sıcak! Yanınızda bol bol buzlu suyunuz, başınızda şapkanız, hatta şemsiyeniz en azından olsun. Sonra bizim gibi kavrulmayın. Ayrıca karşıdan karşıya geçmek neredeyse imkansız. Kırmızı ışık asla yanmıyor?! Acaba gündüzleri kimse yaya olarak dolaşmadığı için farklı bir uygulama mı var bilmiyorum. Bu yüzden de yürüyeceğiniz mesafe yakın olsa da siz dakikalarca yolun karşısına geçmek için beklemek zorunda kalabilirsiniz!




Havaalanından şehir oldukça yakın ancak toplu taşıma olmadığı için taksicilerin insiyatifiyle baş başa kalıyorsunuz. Şoförler taksimetre çalıştırsa da, gece tarifesi taban ücreti yüksekten açtığı için yaklaşık 10 riyal fazla ödemiş olabiliyorsunuz. Sanırım biz şehir merkezi sayılabilecek bir noktaya ulaşım için 50 riyal civarı verdik. En azından araçlar lüks ve gece dahi sıcak olan bir şehirde klimalı olması rahatlatıcı.


Bu arada bizim taksi şoförü bahsettiğim lokasyonu anlamadığı için bize küçük bir şehir turu attırarak yolu uzatmış oldu ancak onun hatası olduğu için ücreti ona göre alarak sorun çıkarmadı. Özellikle yurt dışlarında hakkınızı tatlı dille ama net bir şekilde koruyabilmeniz gerekiyor. Bu özellikle turist olmanın en temel şartı. Birkaç konu daha yaşadığımız için öğrenilmiş ders olarak söylemek isterim.



Bu arada öncelikle Katar Havalimanından bahsetmem gerekir. 5 yıldızlı Hamad Uluslararası Havalimanı, birçok ödül almış ve 17. Atletizm Dünya Şampiyonası (2019), 2022 FIFA Dünya Kupası ve FINA Dünya Yüzme Şampiyonaları’na (2023) ev sahipliği yapmaya hazırlanıyormuş.

Bunun yanı sıra, İslami Sanat Müzesi'nin mimarı bu hava limanı için de birçok tasarım yapmış. En ünlüsü de şu merkezde oturan dev ayıcıkmış. Bunun dışında havalimanı içerisinde küçük oyun parkları gibi başka tasarımlar da yapmış.





Şehrin parayı kullanış şekli aslında biraz hoşuma gitti. Sadece lüks binalar dikelim, para yapsın dememişler. Altını kültürel doldurmaya çalışmışlar bence. Yani ben orayı lüksü görmeye değil, mimari açıdan incelemek adına gitmek istedim örneğin.

Şimdi bu noktalara geçiyorum kısa kısa.



Kornis Sahili

Ülkemizde çoğu sahil şehrinde görebildiğimiz Kornis üzerinde sıcağa dayanabildiğiniz kadarıyla yürüyerek o cam göbeği eşsiz denizin mavisini ve karşıdan izleyebildiğiniz yeni şehir silüetini gözlemleyebilirsiniz. 



İslam Eserleri Müzesi

Müzenin içinde sergilenen değerler kadar müzenin kendisinin sergilenebilecek bir nitelikte olması değerli ve ilgiyi arttıran bir özellik. Ankara'daki CerModern, İstanbul'daki İstanbul Modern, Paris'teki Louvre Müzesi ve önündeki Cam Piramit ilk aklıma gelen örnekler. İslam Eserleri Müzesi de aynı şekilde yapı olarak ön planda olmayı başarmış. Mimarı da Cam Piramit'in mimarı ile aynı kişi: Leoh Ming Pei. Belki de ülkeye gitmemin en büyük sebebi, bu turkuvaz mavi suya bu dev pencereden bakma isteğiydi.





Zaten Pei de, bu yapının ihtişamı bozulmasın, çevresinde başka yapılar inşa edilerek niteliğini gölgelemesin diye asıl karar verilen yerinden vazgeçerek bu yapay adaya inşa etme kararı almış. Müzeler için en önemsediğim kriterlerden biri de, içerisinde sergilenen eserlerin oryantasyonunun iyi yapılabilmesi. Müzenin planı bu akış için oldukça uygundu. İlk katın ilk kapısından girdikten sonra son katın son kapısından çıkacak şekilde tüm akışa dahil olabiliyorsunuz. Sergilenen eserler ise tüm dünya üzerinden izler taşımakta. Osmanlı'dan kalan oda da oldukça ihtişamlıydı.
















Souq Wakif

Geniş bir meydanın ortasından başlayan otantik bir çarşı zinciri olan Souq Wakif, ülkemizde de benzerlerini barındırmakta. İzmir Kızlarağası Hanı, İstanbul Kapalı Çarşı ya da Mısır Çarşısı, hem mimari hem de pazar olarak benzer nitelikte. Burada Katar'ın önemli turistik eşyalarından olan otantik kumaş ve kaşmir şallardan ve envai çeşit ama pahalı olan hurmalarından bulabilirsiniz.







İçimde Kalanlar

Yemek

Gece geç saatte varıp, gündüz erken saatlerde ülkeden ayrıldığımız için yemek konusuna ayıracak uzunca bir vaktimiz olamadı. Bu yüzden de ne yazık ki asıl yerinde denemek istediğim humusu yiyemeden döndüm. Eve geldikten sonra 3 gün humus pişirdim yedim o yüzden!

Çöl Safari

Şehre görece yakın mevkide yapılabilen çöl safariye katılamamak biraz üzdü açıkçası. Lastiği indirilen dev otobüslerle yapılan turları merak ediyordum ama başka bir zamana kaldı.

Deniz

OF bu konuya tekrar girme gereği duyuyorum. Böyle güzel bir turkuvaz yok! Hele ki o kasıp kavuran sıcakta, susuzluk tavan yapmışken o cam gibi suyu görünce öyle bir içiniz gidiyor ki anlatamam.

Şehir merkezinde görülenin yanı sıra, şehrin 60km dışında, Katar'ın en etkileyici doğa harikalarından biri olan Khor Al Adaid (İç deniz) sanırım ülkeden ayrılırken uçaktan gördüğüm yer. Böyle bir turkuvaz, böyle bir dibi kum deniz yok! Uçaktan bile suyun dibini görebiliyordum. Ancak aynı zamanda fark yarattığı nokta olan denizin çölün kalbine kadar ilerlediği dünyadaki ender doğa harikalarından biri olması sebebiyle ve de genel olarak ülkede kadınların denize girmesinin yasak olmasından dolayı o güzelimmmm sahiller bomboş ve kimsesizdi.  





Kısa bir Doha turuna sığdırabildiklerimiz bunlar oldu. Bunlar haricinde birkaç suni ada, yapı gezisi  ve şahin seyri de yapılabilecek aktiviteler arasında. Ben kendi en merak ettiklerimi bu şekilde sığdırabildim. Bu küçük tur size de ilham olur diye umuyorum. Özellikle aktarma uçuşunuz varsa aklınızda olsun.





0 comments:

Yorum Gönder

More

Bu Blogda Ara

Translate

Archive

Recent Posts

Popular Posts

Top 10 Articles

Featured Posts

Most Trending

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı