Kağıt Helva Pastası @GOKCHEN'in SPESİYALİ

"İftardan sonra tatlı krizindeyiz"; "denizden çıktık enerji lazım" ya da "yaz geldi bu kağıt helvalardan n'apalım?" pastası bu seferki Gokchen'in Spesiyali.! =)

Normali çok sıkıcı buluyorsak, klasik tatlardan yine de çok vazgeçemiyorsak, n'apsak bilemediysek ve üstüne misafir çağırmışsak haydi mutfağa: yaz pastası yapıyoruzz!

Kağıt Helva Pastası 


Malzemeler
4 adet kağıt helva (ben 2 kakaolu, 2 sade tercih ettim)
1 paket hindistancevizi pudingi (krem şanti daha iyi olabilir belki kıvam olarak)
2 adet muz
Reçel/marmelat (Ben kıtır kabak reçeli kullandım)
Çikolata parçaları

Süslemek için
Çikolta
Kakao
Hindistan cevizi rendesi

Hazırlanışı
Önce kremamızı hazırlıyoruz ki biraz soğusun. Ben hindistan cevizi hayranı olduğum için krema olarak pudingini hazırladım. Bunun yerine çeşitli kremalar da hazırlanabilir. Hatta, kağıt helva kremayı içine emerek yumuşadığı için krem şanti veya dondurma ile daha kısa sürede, daha çıtır olarak hazırlanabilir. İçine emse de çok lezzetli bambaşka bir çıtırlığa dönüşüyor yine de. Bu yüzden, "sakın krema kullanmayalım!" paniği yaşamayın. =) 
Krema soğuduktan sonra, ilk kağıt helvamızı düz bir altlık üzerine yerleştiriyoruz. Daha sonra kremayı 4 kata yedirecek şekilde göz kararı katlar arasına yaymaya başlıyoruz. Aralarına da ince doğradığımız muzları ve küçük parçalarla kıtır tat verecek kabak reçelimizi sürüyoruz. 2 katta bir de çikolata parçacıkları döküyoruz ki, yerken arada ağzımıza sürpriz kıtırlar gelsin.


Tüm katları tamamladıktan sonra pastanın en üzerini de kremayla kaplıyoruz ve dilediğimiz malzemelerle süslüyoruz. Ben hazırladığım krema ve çikolata parçacıklarına olan saygımdan, yalnızca hindistan cevizi rendesi, kakao ve yine çikolata kullandım. Sizin damak zevkinize kalmış.=)

Afiyet olsun! 


0 comments:

Yorum Gönder

More

Bu Blogda Ara

Translate

Archive

Recent Posts

Popular Posts

Top 10 Articles

Featured Posts

Most Trending

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı