Paranı Yönetebiliyor musun?


İnsan ailesinden ayrı bir birey olarak yaşamaya başladıkça, kendi hayatını da yönetmeye başlıyor biraz mecburen. Önce ayrı eve çıkıyorsun, evde arızalar çıkmaya başlıyor, kendin ilgileniyorsun. Derken öğrencilik hayatın yerini iş hayatına bırakınca, faturaların da sana sorulmaya başlıyor, finansal tedirginliğini gitgide artırıyorsun.

Yetişkin olmanın ilk adımında da “zaten ne kazanıyorum ki, harcıyorum?” sorularına teslim oluyorsun en nihayetinde.

İşte tam bu zamanlarda benim için “paramı yönetebilme” söylemi anlam kazanmaya başlar oldu. Kazancımı idareli kullanmaya, belirli bir bütçe oluşturmaya ve buna bağlı olarak gelecek aylarımı güvence altına almaya başladım.

İlk zamanlarda tek yapabildiğim masraflarımı kısmak ve kalanı banka hesabımda biriktirmek olmuştu. Maaşımın kira, elektrik-su gibi zorunlu ödemelerinden kalan kısmını elimden geldiğince kısıyordum. Kurumsal bir işe başladıktan sonra artık bir maaş hesabı ayrıcalığına nail oldum. Bu bağlamda, internet bankacılığı da anlam kazanmaya başladı. Havaleler, EFT’ler için masrafsız işlem yapabildiğim için rahatladım. En hassas olduğum konu, kredi kartımın dönem borcunu her ay tamamıyla ödeyerek faizi önlemek. Unutmamak için otomatik ödeme talimatı en iyisi. Kredi kartı ile alışveriş yapmayı da kullanışlı buluyorum limitlerimi kontrol edebildiğim için. Taksitli alışverişler de peşin fiyatına yapıldığı zamanlarda cazip olabiliyor. Sadece, 2-6 ay arasında olmasına özen gösteriyorum, uzun vadede gelecekteki olası ihtiyaçlarımla karışmaması için.

Ben bunları kendi kendime düşünürken, kamu, özel sektör ve sivil toplum -Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek- finansal bilinç oluşturmak adına bir araya gelmiş ve “Paramı Yönetebiliyorum” adı altında çok güzel bir proje geliştirmiş. Bu proje doğrultusunda, www.paramiyonetebiliyorum.net adresi üzerinden, gençler ve belki de hayatına sıfırdan çeki-düzen vermek isteyenler paralarını yönetmeyi öğrenerek, sağlıklı bir finansal gelecek oluşturabilecekler. Onların, yani bizlerin, sağlıklı bir finansal gelecek oluşturması demek, sürdürülebilir kalkınma için de önemli bir katkı sağlamak demek aynı zamanda.

"Paramı Yönetebiliyorum" projesi, adeta benim sesimi duymuş ki, Türkiye'de 15-30 yaş arası gençlerin gelirlerini bütçelemeleri ve finansal hizmetleri doğru kullanmaları için online eğitimler hazırlamış. “Kendi içimdeki değerlendirmeler ne kadar fayda sağlar?” diye düşünürken, www.paramiyonetebiliyorum.net adresinden teyidimi aldım ve kendi adıma http://www.paramiyonetebiliyorum.net/egitim.aspx linki ile sizin de kolayca erişebileceğiniz online eğitimi alarak testlerini tamamladım bile.


Ben artık daha bilinçliyim. Eğer geleceğini finanse edeceklerdensen sen de, bir an evvel bu hizmetten faydalanmalı, doğru adımlarla geleceğini şekillendirmeye başlamalısın!

0 comments:

Yorum Gönder

More

Bu Blogda Ara

Translate

Archive

Recent Posts

Popular Posts

Top 10 Articles

Featured Posts

Most Trending

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı